نظر دانشمند مشهور درباره بزرگترين راز جهان

استفان هاوكينگ' مشهورترين و برجسته ترين فيزيكدان و اخترشناس معاصر ، زنان را بزرگترين و پيچيده ترين راز كائنات معرفي كرد.نظر دانشمند مشهور درباره بزرگترين راز جهان

به گزارش ايرنا به نقل از رويترز، هاوكينگ در پاسخ به سئوال مجله 'نيوساينتيست' در مورد پيچيده ترين مساله در كائنات گفت: زنها پيچيده ترين و كامل ترين راز خلقت هستند.

هاوكينگ كه به زودي هفتاد سالگي خود را جشن مي گيرد از 21 سالگي از هر گونه تحرك عاجز شد؛ نه مي تواند بنشيند، نه برخيزد، نه راه برود و حتي قادر نيست دست و پاي خود را تكان بدهد و يا بدنش را خم و راست كند. از همه بدتر توانايي سخن گفتن را نيز ندازد. زيرا عضلات صوتي او كه عامل اصلي تشكيل و ابراز كلماتند مثل 99 درصد بقيه عضلات حركتي بدنش در حالت فلج كامل قرار دارند. مشتي پوست و استخوان است روي يك صندلي چرخدار كه فقط قلب و ريه هايش و دستگاه هاي حياتي بدنش كار مي كنند و به ويژه مغزش فعال است و مغز خارق العاده اي كه دمي از جستجو و پژوهش و رهگشايي به سوي معماها و نا شناخته ها باز نمي ماند.

هاوكينگ پرآوازه ترين دانشمند دهه آخر قرن بيستم است در دانشگاه معروف كمبريج همان كرسي استادي را در اختيار داشت كه بيش از دو قرن پيش زماني به اسحق نيوتن كاشف قانون جاذبه تعلق داشت.

همچنين وي را انيشتين دوم لقب داده اند زيرا مي كوشد تئوري معروف نسبيت را تكامل بخشد و از تلفيق آن با تئوري هاي كوانتومي فرمول واحد جديدي ارائه دهد كه توجيه كننده تمامي تحولات جهان هستي از ذرات ريز اتمي تا كهكشان هاي عظيم باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط میلاد م