7 روش براي پالودن ذهن و جسم

ما دائما در حال تعجيل هستيم، بدن خود را با استرس بيمار مي کنيم و ذهنمان را با افکار مسموم آلوده مي سازيم. 7 روش براي پالودن ذهن و جسمراههايي که براي دفع سموم موجود است، خيلي ساده تر از ترک اعتياد و شرکت در کلاس هاي پاک سازي است.

همه ما بايد سم زدايي بدن و ذهن را در يک راستا و همگام با يکديگر شروع کنيم. با اين کار مي توانيد تمام سموم ناسالم را از بدن خارج کرده و سلامت رواني و جسمي خود را مجددا باز جوييد.

 

چگونه مي توان خود را پاک و با طراوت ساخت؟

مسير حرکت خود را آرام نماييد

 

1- روزه بگيريد


گزينه هاي مختلفي براي روزه گرفتن وجود دارد. برنامه و زماني ا انتخاب کنيد که براي شما مناسب باشد. بهتر است روزهاي شلوغ کاري و يا آخر هفته هايي که همسرتان نقشه هاي بزرگي در سر دارد، را به اين کار اختصاص ندهيد. سعي کنيد زماني که روزه هستيد تنها باشيد، چراکه امکان دارد کمي سست و بدخو شويد.

فوايد سم زدايي: بدن شما نيازمند اين فرصت است که تمام سم هاي جمع شده در خود را تصفيه کند. کارهاي متفاوتي مي توان در مورد اين قضيه انجام داد. اما در اکثر موارد، گزارش شده است که در افراد پس از باز کردن روزه، احساس تنبلي رخت بر ميبندد و احساس پر انرژي بودن به آنها دست مي دهد. روزه گرفتن متابوليسم بدن شما را بهبود مي بخشد، و بدن را از سموم مختلف که شريان خوني و دستگاه گوارش را مسدود کرده اند، پاک مي کند.

 

2- ذهن خود را پاک کنيد


به تنهايي در يک اتاق بنشينيد، آرام باشيد و بر روي خالي کردن ذهن خود متمرکز شويد. تصور کنيد که استرس هاي شما توسط يک شيشه پاک کن از پنجره ذهنتان محو مي شوند. مشکلات و فشارها ناپديد مي گردند. خوش بين باشيد و نقاط مثبت هر موقعيت را در نظر بگيريد.

فوايد سم زدايي: وقتي به حال خود رها شويد، سم ها جاي ثابتي در بدن و ذهن شما پيدا مي کنند و احتمالا باعث بيمار کردن شما مي شوند. زماني را به خود اختصاص دهيد تا انرژي از دست رفته را باز جوييد و سعي کنيد به هيچ وجه به افکار مسموم فکر نکنيد.

خود را از بدي ها خالي کنيد

 

3- نفس عميق بکشيد


زماني که تحت فشار قرار مي گيريد براي چند ثانيه بر روي نفس کشيدن خود تمرکز کنيد و از اين طريق به خود آرامش دهيد. نفس عميق بکشيد تا هوا به درون ريه هايتان وارد شود. منبسط و منقبض شدن شش هاي خود را احساس کنيد و اکسيژن تازه را جايگزين هواي کهنه و مانده نماييد. هر موقع که مي توانيد بيرون برويد (به ويژه به ييلاق) تا هواي دورن ريه ها و گرايشات دروني خود را تازه کرده و طراوت بخشيد.

فوايد سم زدايي: تنفس عميق و آرام سبب مي شود تا ميزان آدرنالين خون تا حد زيادي کاهش پيدا کنيد و در زماني که با شرايط استرس زا مواجه مي شويد، راه هاي "مواجهه يا فرار" از مشکلات را دقيقتر تحليل و بررسي نماييد. ميزان کمي آدرنالين براي بقاي حيات مفيد مي باشد، اما اگر مقدار زيادي از آن در بدن انباشته شود، نه تنها بدن را مسموم ميکند، بلکه باعث مي شود که رگ هاي خوني نيز آلوده شده و مسيرشان مسدود گردد.

 

4- از بدن خود بيشتر مراقبت کنيد


کم بخوريد و از غذاهاي سبک تر استفاده کنيد. مصرف الکل را متوقف کنيد، سيگار کشيدن را ترک نماييد و براي چند روز در رژيم غذايي خود از گوشت قرمز استفاده نکنيد. از محصولا غذايي غير شيميايي بهره بگيريد تا سموم بدن شما زدوده شود و سيستم گوارشي بدنتان نيز از آلودگي ها پاک گردد. تا مي توانيد آب بنوشيد؛ اين کار باعث بالا رفتن ذخيره آب بدن شده، فرايند سم زدايي را تسريع مي بخشد و به شما کمک ميکند عادات غذايي خود را تغيير دهيد. زماني که سردرد داريد، دچار گرفتگي عضلات شده ايد، و علائمي بيماري در حال افزايش است، خوب است تا پيش از مراجعه به جعبه داروها به هميوپاتي روي بياوريد.

فوايد سم زدايي: زماني که متابوليسم بدن آرام مي شود، کبد بهتر کار مي کند و غذا بهتر هضم مي شود. زماني که از غذاهاي ناسالم استفاده نمي کنيد و دستگاه گوارش مجبور نيست به تندي کار کند، خوب بالطبع احساس بهتري خواهيد داشت. به چيزهايي که مي خوريد توجه بيشتري مبذول فرمايد، چرا که از اين طريق مي توانيد آداب غذايي خود را بهبود بخشيده و سلامت خود را تضمين کنيد.

وضوح ذهني خود را تا آخرين حد ممکن افزايش دهيد

 

5- استرس بيش از اندازه را حذف کنيد


توجه خود را بر روي مسائل مهم متمرکز کنيد و مسائل جزئي و افکار استرس زا به دور بيندازيد. از نگراني هاي بي حد و حصر به شدت دوري کنيد. سعي کنيد فرد مثبتي باشيد و از ديدن نيمه خالي ليوان پرهيز کنيد. هيچ کار ديگري از دست شما ساخته نيست جز متوقف کردن افکار مسموم و استرس زا.

فوايد سم زدايي: اضطراب شما را در جاي خود ميخکوب ميکند و ترس و وحشت بدن شما را فلج مي نمايد. بيشتر مواردي که ما به خاطر آن خود را نگران مي کنيم، اصلا در زندگي اتفاق نمي افتند. پس بهتر است خودتان را از شر اين افکار منحوس خلاص کنيد.

 

6- در مورد مشکلات خود صحبت کنيد


شرايطي که با آن مواجه هستيد، را درک کنيد و بعد آنرا با ديگران در ميان بگذاريد. نگه داشتن تمام مشکلات و کاستي براي خود تنها باعث افزايش استرس مي شود. اگر کسي را نداريد که با او مشورت مي کنيد مي توانيد مشکلات خود را بر روي يک کاغذ بنويسيد، آنها زماني که از دور به آنها نگاه مي کنيد، کمتر عذاب آور و ناراحت کننده جلوه مي کنند. فرض کنيد از يکي از رفقا به اين دليل که هفته گذشته دوبار پول نهار خود را به گردن شما انداخته، ناراحت هستيد. زماني که اين مسئله را دقيق تر تحليل و بررسي مي نماييد، شايد يادتان بيايد که او يک ماه پيش پول يک رستوران گران قيمت را حساب کرده بود. هميشه سعي کنيد قبل از حرف زدن فکر کنيد، به ويژه در زمان عصبانيت.

فوايد سم زدايي: رفتار و گفتار خصمانه باعث ايجاد مسموميت و خلق محيط ناخوشايندي مي شوند. اگر همه چيز را در ذهن خود تحليل و بررسي نماييد، ميتوانيد تصميم هاي مناسب تري اتخاذ کنيد. افکار منفي واکنش ذهن شما را مختل ساخته، دستگاه گوارش را از کار مي اندازد و استرس را افزايش مي بخشد.

 

7- حرکت کنيد


به چشمه هاي آب معدني برويد و سموم بدن خود را پاک کنيد. ماساژ درماني را شروع کنيد تا فشارهاي ماهيچه اي از بدن شما خارج شوند. درست تنفس کنيد تا اکسيژن بيشتري در رگهاي خوني شما جريان پيدا کند.

 

اين کار زمان مي خواهد
عمل پالودن ذهن و جسم امري نيست که به سرعت انجام پذير باشد. اين نکات راه حل هاي آني نيستند، اما به شما کمک مي کنند که گزينه هاي سالم تري را انتخاب کنيد. اگر مي خواهيم به طور جدي با عادات بد خود مبارزه کنيم، بايد هميشه از تفکرات دروني، عکس العمل ها و کاستي هاي خود آگاه باشيم. ابتدا بايد نسبت به حيطه مشکلات خود آگاه شويد و بعد برنامه هاي روزانه خود را با احتساب به اين امر حل و فصل نماييد.

حال که آگاه شديد که سمومي در کمين جسم و ذهن شما نشسته اند، تصميم هاي مناسبي نسبت به آنها اتخاذ نماييد، بي حالي و سستي را کنار بگذاريد و از بروز بيماري جلوگيري کنيد. به اين منظور مي توانيد از برخي رفتارهاي پالاينده و سم زدا بهره بگيريد.

منبع : مردمان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:مطالب پزشکی,سلامت روح و جسم,سلامت و تغذیه,
ارسال توسط میلاد م