زنان و مردان در اينترنت به دنبال چه ميگردند؟

يکي از سئوالاتي که ممکن است در ذهن هر کاربر اينترنتي باشد آن است که به طور ميانگين زنان و مردان زنان و مردان در اينترنت به دنبال چه ميگردند؟در اينترنت به دنبال چه چيزي مي گردند؟ با اينکه محتوايي که در اينترنت در دسترس کاربران است با حدي از اغماض در مورد محدوديت دسترسي و يا سرعت دسرسي براي همه کاربران اينترنت دنيا يکسان است، اما بررسيها نشان داده صرفنظر از اين موضوع عملکرد کاربر بر روي اينترنت به جنسيت وي نيز وابستگي دارد.

الف-مباحث فني و تخصصي
شايد در ذهن شما اين گونه جا افتاده باشد که مطالب تخصصي در اينترنت مختص آقايان است و بيشتر مطالبي که زنان در حيطه فني به دنبال آن هستند مسائل مربوط به سلامت، زيبايي و چيزهايي از اين دست است. اما بررسيها نشان ميدهد در اين زمينه با اينکه مردان تمايل بيشتري به استفاده از مطالب فني و تخصصي بر روي اينترنت دارند اما اين اختلاف آن قدرها هم نيست که تصور مي کنيد. البته بررسيها نشان ميدهد که در زمينه استفاده از مطالب تخصصي اختلاف محسوسي بين زنان و مردان وجود ندارد اما در ايجاد محتواي تخصصي بر روي اينترنت اختلاف محسوسي بين مردان و زنان وجود دارد و مردان در اين زمينه بيشتر محتوا توليد ميکنند. البته اين موضوع به منطقه نيز بستگي دارد و در کشورهاي پيشرفته اين اختلافها کمتر و کمتر ميشود.

ب-سرگرمي و اخبار
در اين زمينه هر دو جنس به طور جدي فعال هستند ولي تجربه نشان داده است که تفريحات زنان بر روي اينترنت سالمتر از مردان بوده است. براي مثال اغلب مردان به سايتهاي مستهجن سر ميزنند و حتي برخي گفته اند در حاليکه همسرشان مشغول کار در آشپزخانه و يا به جهت بيماري در حال استراحت در اتاق ديگري بوده به اين سايتها سر مي زده اند.
مردان بيشتر به اخبار و فيلم و رويدادها توجه نشان داده اند و در مقابل زنان بيشتر به موسيقي و عکس علاقه داشته اند.

ج-شبکه اجتماعي و چت
بررسي اعضاي شبکه هاي اجتماعي و فعالان روي شبکه هاي پيام رسان نشان ميدهد فرق خاصي بر اساس جنسيت در مورد ميزان کاربرد و ميزان حضور در اين شبکه ها نمي توان اعلام کرد اما ميزان Abuse و يا سوء استفاده از شبکه هاي اجتماعي در مورد اقايان به طرز بسيار محسوسي بالاتر است.

د-هنر و ادبيات
در اين زمينه زنان داراي حضور بيشتر هم به لحاظ کاربرد و هم به لحاظ توليد محتوا بوده اند. به خصوص در زمينه محتواي مربوط به ادبيات در زبانهاي گوناگون زنان حضور بسيار چشمگيرتري نسبت به مردان داشته اند.

ه-فعاليت اقتصادي و تجاري
در اين زمينه و در حيطه خريد آنلاين مانند خريد واقعي، زنان به طور ميانگين بسيار فعالتر از مردان بوده اند! البته تجربه نشان داده است زنان در همه نقاط دنيا نسبت به خريد آنلاين بدبين تر از مردان هستند و ارقام سنگين به طور انلاين خريد نمي کنند. اما در زمينه ايجاد مراکز خريد و درآمدزايي مردان فعاليت بيشتري داشته اند.

و-جرايم اينترنتي
مردان رکورددار با فاصله زياد در زمينه جرايم اينترنتي در قياس با زنان هستند. کلاهبرداري اينترنتي، هک، معرفي خود به عنوان جنس مخالف و … همگي از مواردي است که در اينترنت با اختلاف بسيار وسيعي توسط مردان صورت گرفته است.

در مجموع ميتوان گفت زنان در اينترنت هم وبگردي سالمتر و هم اينکه کنجکاوي فني کمتري دارند.

منبع : وب شهر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط میلاد م